Verslag Sibonnen-dag 2016

Familiedag 2016 in Amersfoort.

Deze keer ging de rit naar het midden van het land. Onderweg begon het al te regenen en de weersverwachting was ook niet al te best. In Amersfoort, bij Lucia en Cees en assistentie van Simon en Mart, was de ontvangst in een prachtige ruimte wat bij hun appartementencomplex hoorde. Het weerzien met oude bekenden en enkele nieuw personen is altijd weer leuk.

Na het welkomstwoord door Lucia en onze voorzitter was er koffie met heerlijke koeken. Hierna werd het middagprogramma toegelicht en was het tijd voor de lunch. De fam. de Vries had er wel werk van gemaakt want er werden heerlijke broodjes geserveerd.

Nadat iedereen voldoende gegeten had was het tijd voor het middag programma. Ca. 30 mensen gingen met de rondvaartboot, en 10 mensen gingen naar het militair museum. Ik ging naar het museum. Detail : bij vertrek regende het pijpenstelen, de boot was niet overdekt, het museum wel. Na een ritje van 10 minuten waren we bij het museum aangekomen, gelegen op de voormalige vliegbasis Soesterberg. Het regende nog steeds en daarom moesten we wel een eindje door de regen lopen. Het museum dat in 2014 geopend is, was een geweldig groot gebouw. We kregen een rondleiding van een geweldig aardige gids welke heel boeiend kon vertellen over de dingen welke in het museum tentoongesteld waren zoals ridders, wapens, diverse vliegtuigen (en vliegboten). De rondleiding duurde ruim 1,5 uur en ik schat dat we nog maar 1/3 van het museum gezien hebben. We zullen dus nog een keer terug moeten.

Ik ben samen met mijn dochter Lian nog even in de uitkijktoren geweest waar je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving (jammer dat het weer niet al te best was). Op het dak zagen we echter wel dat er op het dak honderden zonnepanelen geplaatst waren.
Terug in Amersfoort zagen we dat de mensen van de rondvaart ook al terug waren, zij hadden het gelukkig bijna de hele tour droog gehad. We hadden nu, onder het genot van een borrel, even tijd om bij te kletsen. Later werd het eten geserveerd bereid door ,, Toko Tante Mo" (eigenaar is Monique Arends. Monique is getrouwd met de zoon van Theo Obdeijn en Annie Obdeijn-Sijbom). De Indonesische maaltijd zag er voortreffelijk uit en was ook voortreffelijk (een geweldige aanrader voor iedereen). Er was keuze genoeg om het iedereen naar de zin te maken.
Ook kwam er uiteindelijk een eind aan deze geweldige dag. Met de toezegging van Tinus Sibon dat hij volgend jaar de fam. dag wel wil organiseren ging iedereen voldaan naar huis. Tot volgend jaar in de buurt van Hoogezand.

Henk Sijbom